İmplantları vücudun kabul etmemesi gibi bir ihtimal eğer güvenilir sağlıklı bir implantan söz ediyorsak kesinlikle yoktur. Çünkü implantlar titanyumdan elde edilirler. Ve titanyumlarda yüzde yüz biyolojik uyumludurlar. Yani vücutla istenmeyen bir ilişkiye girmezler. Bu yüzden implantları vücudun kabul etmemesi gibi bir durum olamaz.

Ayrıca yüzey tamamen inorganik yapıdadır. İnorganik yapıda olan bir maddeye karşı platinde olduğu gibi aynen altında olduğu gibi. Vücudun başka yerlerinde uygulanan çeşitli kemik sabitlerinde ve metal sabitlenmelerinde olduğu gibi bu inorganik maddelere karşı vücut onları tanıyamaz ve bir reaksiyon veremez. İmplant içinde aynısı geçerlidir titanyumlu vücut bunu tanıyamaz buna karşı alerjik bir reaksiyon geliştiremez. Dolayısıyla implantı yerleştirdiğimiz bölgede titanyumdan elde edilen vida ile kemik birebir kaynaşma sağlanır. Bazı durumlarda vücut implana karşı tepki göstermişse o yeterli aşamalardan geçirilmemiş ve tamamen sağlıklı olarak elde edilememiş iyi siterli edilememiş bir implantı ve üzerinde mutlaka organik kirlenmişlik söz konusudur.

İmplantları vücudun kabul etmemesi gibi bir durum olabilir mi?Aslında implanta karşı değil implantın yüzeyindeki organik kirlenmeye karşı vücut reaksiyon gösteriyor demektir. Yapılan tüm araştırmalarda yüzeyinde organik kirlilik olmayan bir implanta karşı vücudun tepki gösterdiği alerjik bir reaksiyon olduğuna dair hiçbir bulguya rastlanmamıştır.

İmplant tedavisi tüm dünyada %98 in üzerinde başarılı sonuçlanmaktadır. Bu demek oluyor ki, uygulanan her 100 implanttan 98 tanesi başarılı olarak hastanın çene kemiği ile uyum sağlayarak hastanın diş eksikliğini gidermektedir. Ancak durumların bazılarında implant tedavisi beklendiği üzere sonuç vermemekte ve başarısızlıkla sonuçlanabilmektedir.

Bu duruma halk arasında vücudun implantı kabul etmediği şeklinde yorumlanmaktadır. Bunun birçok nedeni olabilmekte başlıca nedenleri arasında titanyum alerjisi, implant çevresinde oluşan enfeksiyon ve iltihap, ağız içi hijyeninin sağlanamaması, hastanın sigara ve alkol alışkanlığı, diyabet başta olmak üzere kontrol edilemeyen kronik ve sistematik hastalıkları sayabiliriz. Tedavinin başarısız olması durumunda en yaygın tedavi yeniden implant uygulamasıdır. Güvenilirliği ve bilinirliği olan implant üreticileri hasta ve doktorlara ömür boyu değişim garantisi vermektedirler. Böyle bir durumla karşılaşıldığında, firmalar hastalarına implantlarını ücretsiz olarak yeniden temin etmektedirler.