İmplant tedavisi ağrılı değildir. İmplant yaptırmaya karar veren hastaların büyük bir çoğunluğunda acaba ağrı duyacak mı korkusu vardır. Bunu yaşayan insanlar implant yaptırdıktan sonra aslında bütün bu kaygılarının ne kadar yersiz olduğunu anlamaktadırlar. Çünkü implant bölgelerini uyuşturmak bizim için artık çok basit ve kolaydır. Bir çok lokal anestezi ile implant yapacağımız bölgeyi tamamen hissizleştirmek mümkündür. Bu uygulama herhangi bir şekilde ağrılı değildir. Kişiler kesinlikle ağrı duymazlar. Hastalara açıkça implant tedavisi ağrılı geçmeyecek diyebiliriz.

İmplant tedavisi ağrılı mı

İmplantın cerrahi aşaması, durumların çoğunda lokal fakat bazı istisnai durumlarda sedasyon, genel anestezi altında yapılmaktadır. Bu yüzden uygulama sırasında hastalar hiçbir şeklide ağrı duymamaktadırlar. Ağrı lokal anestezi etkisinin azalmasıyla hissedilebilir ve genellikle azalan bir seyir izler. Hekimler oluşabilecek ağrı ve ödem ile alakalı olarak hastalarına ilaç tedavisi uygulamaktadırlar ve hastaların bir çoğunda 1-2 gün sonrasında hiçbir ağrı hissi kalmamaktadır.

Hastamız implant tedavisi sırasında ağrı hissetmez çünkü lokal anestezi altında yapıyoruz. Hatta hastamız bu tedaviden korkuyorsa veya çok sayıda implant yerleştirmişse örneğin on iki veya on altı implant yerleştirecekse bunu hiç hissetmek istemiyorsa sedasyon altın işlem yapılır.  Yani hastamız yarı uyur vaziyete iken de implantlarını yapabiliyoruz. İmplant işlemi sonrasında da hastamızın ağrı hissetmemesi için kullanması gereken bazı ilaçlar var örneğin ağrı kesiciyi 2 gün boyunca kullanıp daha sonrasında kullanmasına büyük ihtimalle gerek olmuyor. Bu şekilde ağrıyı hissetmemesi sağlanabilir. Sonrasında zaten doğal bir iyileşme süreci başlıyor. Bir hafta içerisinde tüm ağız içerisindeki yaralar kapanıyor ve ondan sonra bir iki ay bekleme süresi varsa da bu süre sonunda implant tamamen hastamızın çene kemiği ile bütünleşerek diş kökü görevi görür.