İmplant uygulamasındaki başarısızlık nadir bir durumdur. İmplant tedavisi,  Türkiye de ve tüm dünyada %98 oranında başarılı sonuçlanmaktadır. Bu demek oluyor ki, her 100 implanttan 98 tanesi başarılı olarak hastanın çene kemiği ile uyum sağlamakta hastanın diş eksikliğini gidermektedir. Ancak bazı beklenmedik durumlarda implant tedavisi beklendiği üzere sonuç vermemekte ve başarısızlıkla sonuçlanabilmektedir. Bunun birçok nedeni ve başarısızlığa neden olabilecek birçok faktör bulunmaktadır.

İmplant uygulamasındaki başarısızlık görülebilir mi?

İmplant uygulamasındaki başarısızlık nedenleri?

Başarısızlığın başlıca nedenleri arasında;

• Titanyum alerjisi.
  • implant çevresinde oluşan enfeksiyon.
  • İltihab, periimplantitis, ağız içi hijyen problemi.
  • Hastanın sigara alışkanlığı.
  • Diyabet başta olmak üzere kontrol edilemeyen kronik ve sistemik hastalıkları sayabiliriz.

Tedavinin başarısız olması durumunda en yaygın tedavi implnat tedavisinin tekrarlanmasıdır. Bu durumda implant tedarik eden firmalar hastalarına implantlarını ücretsiz olarak temin etmektedirler. Fakat bazı vakalarda ise tekrar implant uygulaması yerine alternatif tedavi yöntemleri ile diş eksiklikleri giderilmektedir.

İmplant uygulamasındaki başarı oranı?

İmplant yapıldıktan sonra implant destekli dişleriniz normal dişleriniz olduğu gibi bütün fonksiyonları kullanabiliyorsunuz. Kendi dişinize ne yapabiliyorsanız o implanta da rahatlıkla ve onun bir yapay diş olduğunu hissetmeden yapabiliyorsunuz. Aynı şekilde kendi dişlerinize ne yapmamanız gerekiyorsa onlara da aynısını yapmamanız gerekiyor. Bu şartlar altında kesinlikle implant başarılı bir tedavidir. Bunu istatistik olarak ifade etmek gerekecek olursak yüzde doksan altı ile doksan sekiz arasında başarı oranlarına sahip bir yapay köktür. Bu oranlarda oldukça yüksek oranlardır. Düzgün bir şekilde de bakıldığı zaman çok başarılı bir tedavi yöntemi olduğunu söyleyebiliriz.