İmplant tedavisinin riskleri olduğu durumlar arasında  implant yapılan bölgede bir enfeksiyon olmasıdır. Enfeksiyon olduğu vakit tabiki o implantı ağızda tutabilmemiz çok mümkün görülmüyor. Enfeksiyon şiddetine göre bazen bazen lazer desteğide bazen kök ucu desteğide implantı enfekte olan alanları minimine edip ağızda tutabilmekteyiz.

İmplant tedavisinin riskleri arasında olan belli bir enfeksiyon şiddetini aşmış durumlarda mutlaka o implantın yerinden çıkarılması gerekmektedir. Buda implant tedavisinin riskleri olan bir durumdur. İmplantın enfeksiyonları genlede implantları kaynaklı değildir. Cerrahi uygulama kaynaklıdır. Deneyimsiz yada yeterli tecrübeye sahip olmayan hekimler tarafından bazen eğer doğru bir prosedürde implant cerrahisi yapılamadıysa tabiki bunlarda ciddi enfeksiyon sorunlarıyla karşılaşmaktayız.

Ama bazen güvenilir bir marka iyi bir implant tercih etmiyorsanız bu implantlarda da yapılan çalışmalarla araştırmalarla görmekteyiz ki organik kirlilik saptayabilmekteyiz. Üzerinde organik kirlilik taşıyan implantlara karşı vücut reaksiyon verebilmektedir. Ve buda implant tedavisinin riskleri olan büyük sebeplerinden bir tanesidir. İmplant tedavisi risklerinin nededenleri tabiki tamamı enfeksiyon değildir. Örneğin yanlış cerrahi uygulamaya bağlı alt çenede sinirlere zarar verebiliriz. İmpalnt cerrahi sırasında sırasında ve bu alt çene dudak bölgelerinde hisizlik olarak karşınıza çıkar ve ciddi bir komplikasyondur.

Vidalı diş tedavisinin riskleri olduğu durumlar

Aynı zamanda yine yanlış cerrahiye bağlı olarak sinüs zarı delinebilir ve implant bu bölgeye kaçabilmektedir. Bu ve buna benzer risklerde hep cerrahi işlemlere ve protez daha sonra yapılan protez işlemine bağlı olarak yaşanmaktadır. Bu risklere karşı gerçektende dikkatli olmak gerekiyor. Sonuçta karşınızda bir insan var bazen yapılan hataların bir dönüşü olmayabilir. Örneğin sinire ciddi zarar verilmesi o bölgede ömür boyu bir hisizlik kalabilmektedir. Dolayısıyla implantla ilgili yaşanabilecek komlikasyonları başta hekimin özelikle çok iyi bilmesi ve ona göre çok güvenli bir şekilde çalışması gerekmektedir. Bunun haricinde implanta karşı bir alerjik reaksiyon böyle bir risk yoktur ve bununla ilgili hastaların yada implant yaptırmayı düşünenlerin kaygılanması gerekmektedir.

İmplant tedavisinin riskleri olduğu durumlar yok denilecek kadar azdır. Çünkü % 90 üzerinde komplikasyonsuz şeklide tamamlanmaktadır. Ancak bazı durumlarda riskli olduğu durumlar görülebilmektedir. Bu durum da  hastalar ya başka bir tedavi şekline yönlendirilmekte veya klinik tabloları dikkatle incelenerek, oluşabilecek riskler dikkatle takip edilerek implant tedavisi yapılabilmektedir. İmplant tedavisinin riskleri arasında En büyük risk, hastanın çene kemiğinin yapısı ve kemik hacminin uygun olmadığı durumlardır.

İmplant tedavisinin riskleri olduğu durumlar?

• Şeker Hastalığı ( Diyabet ) hastalığı,
  • Karaciğer Böbrek veya başa bir organ yetmezliği
  • Kalp ve Damar bozuklukları
  • Lösemi, hemofili gibi kan hastalıkları