İmplant tedavisi sırasında ne tür komplikasyonlar görülür?

Komplikasyonlar genelde ilk aşama olan cerrahi aşamada görülmektedir. Normal olarak her cerrahi müdahale komplikasyon riski vardır.

Cerrahi müdahalede Görülen komplikasyonlar?

• Kanamanın durmaması.
  • Enfeksiyon, iltihab.
  • Sinirlerde, sinüste ve nazal boşluklardaki, sinüsün delinmesi ve  yaralanmaları.

Başlıca  komplikasyonlar arasında sayılabilir. İyi bir ön klinik muayene, doğru ve etkili bir tedavi planlaması, uygulamayı yapacak hekimin tecrübesi ayrıca kullanılacak implantın seçimi ve kalitesi bu tür komplikasyonları minimalize edebilmektedir.

İmplant tedavisinde başarısızlık görülebilir mi?

İmplant tedavisi,  Türkiye de ve tüm dünyada %98 oranında başarılı sonuçlanmaktadır. Bu demek oluyor ki, her 100 implanttan 98 tanesi başarılı olarak hastanın çene kemiği ile uyum sağlamakta hastanın diş eksikliğini gidermektedir. Tabi bazı durumlarda başarısızlık olabiliyor.

Başarısızlığın başlıca nedenleri?

• Titanyum alerjisi.
  • İmplant çevresinde oluşan enfeksiyon, iltihab, periimplantitis.
  • Ağız içi hijyen problemi.
  • Hastanın sigara alışkanlığı, diyabet başta olmak üzere kontrol edilemeyen kronik ve sistemik hastalıkları.

İmplant tedavisi zor mu?

Aslında implant tedavisi o kadar zor sanıldığı bir durum değildir çünkü teknolojinin gelişimi ile implant tedavisi artık çok kolay bir hale  geldi. İmplant tedavisi sırasında yapılan lokal anestezide zaten bu durumun zor olduğunu , acı veya ağrı olacağını hissetmezsiniz. Halk arasında hep zor olduğu söylenilmektedir eğer söylenen kişiler bir 10 sene öncesi implant tedavisi olan kişiler ise evet 10 sene öncesinde hem zor hemde ağrılı, sancılı bir süreçti. Fakat teknolojinin gelişimi ile bu durum söz konusu değildir.

İmplant tedavisi ağrılı mı?

İmplant tedavisi olduğunuzda ameliyat esnasında lokal anestezi yapılarak implant tedavisi görüyorsunuz bu nedenden dolayı tedavi bitene kadar herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Fakat tedavi bitip ve lokal anestezinin de etkisi bittikten sonra biraz ağrı hissedeceksiniz ama bu abartılacak derece de bir ağrı değildir ve azalan bir seyirle devam eder. Doktorlarınız bunları bildikleri için gerekli ağrı kesici ve ilaçlarınızı verdikten sonra düzenli ve disiplinli kullanımınız da ağrı hissi sıfır dereceye ulaşacaktır. İmplant tedavisi olduktan 2 gün sonra ise hiçbir şekilde ağrı kesici ilaçlar kullanmanıza gerek kalmadan ağrı,sızı ve acı dönemi bitmiş olacaktır.