İmplant takıldıktan sonra ağrı gayet normal bir durumdur. İmplantın titanyum olan kök bölümü lokal anestezi altında hastanın çene kemiğine yerleştirilir. Bu sırada hasta herhangi bir ağrı veya sızı hissetmemektedir. Bu işlemin ardından hastaya verilecek ilaçlarla operasyon sonrası oluşabilecek ağrı ve şişlik önlenebilmektedir.

İmplant takıldıktan sonra ağrı

Azda olsa hastaların bir kısmı operasyon sonrası ağrılarının devam ettiğini söylemektedirler. Hastaların büyük bölümünde 24 saat içerisinde ağrı hissi yok denilecek kadar aza inmektedir. Ağrınızın geçmemesi veya artarak devam etmesi durumunda uygulamayı yapan hekiminize başvurmanız gerekmektedir. Ama implant takıldıktan sonra ağrı hissetmemeniz için doktorunuzun tavsiyelerini verdiği ilaçları düzenli bir şekilde tüketmeniz gerekir.

İmplant takıldıktan sonra ağrı ne kadar sürer?

Her durum için her hasta aynı ağrıyı veya ne kadar sürer gibi bir yaklaşımda bulunmak kesinlikle doğru olmayacaktır. Çünkü bazı hastalarımız implant tedavisinde ilave kemik olmuş olabilir ya da ileri cerrahi teknikleri uygulanmış olabilir. Ve bu teknikler uygulanmamış iki hasta arasında karşılaştırma yapsak dahi aynı sonucu elde edemeyiz çünkü her iki hastanın vücut direnci aynı olmayabilir. Ama normal bir hasta için şunu söyleyebiliriz; implant takıldıktan sonra ağrı ortalama bir iki gün sürer. Ve bu ağrıda aşırı derecede acı hissi verecek bir ağrı değildir. Korkulacak bir durum yok.

İmplant takıldıktan sonra ne yapmalıyım?

İmplant takıldıktan sonra hekiminiz tarafından verilen ilaçları ve tavsiyelerini kesinlikle dikkate almanız lazım. Çünkü bu tür durumlar hastadan hastaya değişkenlik göstereceği için buradan veya her hangi başka bir yerden okuyarak çözüm olmayacaktır. Hastayı tedavi eden hekim olduğu hasta içinde en doğru bilgiyi en sağlıklı yöntemi hekiminizin vereceğinden emin olun. Bu konuda tek diyebileceğimiz implant takıldıktan sonra ağız içi hijyenine dikkat etmeniz olacaktır. Normal implantsız bir ağız için yaptığınız ağız ve diş temizliğini implant olan bir ağız için iki katını düşünerek temizliğini sağlayınız. Bu hem tedavi aşamasındaki iyileşmeyi sağlayacak ve implant dişinize daha erken kavuşmanızı sağlayacaktır. Buna son ekleyeceğimiz konu ise implant yapıldıktan sonra eğer ağzınızda olağan dışı bir ağrı hissederseniz en kısa sürede hekiminizle iletişime geçip en yakın zamanda hekiminize görünmeniz yararınıza olacaktır.