İmplant sonrası enfeksiyon belirtileri kesinlikle çok dikkat edilmesi gereken bir konudur.  İmplant uygulamasının ilk aşaması cerrahi işlemdir. İmplant tedavisini başarısızlığa götürebilen en önemli etken ise iltihap gelişimidir. Bu yüzden cerrahi işlem sonrası hastanın enfeksiyona maruz kalmamasını sağlamak gerekmektedir. Bunun için uzman hekiminizin size vereceği ilaç ve tedaviyi eksiksiz olarak uygulanması çok büyük önem arz etmektedir.

İmplant sonrası enfeksiyon belirtileri

Enfeksiyon oluştuğu nasıl anlaşılır?

İmplant tedavisi ameliyatından sonra eğer yüzünüzde büyük bir şişlik varsa ama bunun ödemle karşılaştırılmaması lazım ve bu operasyon aşamasında oluşan enfeksiyonun tam belirtisidir.

İmplant sonrası enfeksiyon belirtileri?

• Operasyon sonrasında yüzde oluşan şişliğin geçmemesi (ilk iki gün içerisinde oluşabilecek  normal ödem harici).
  • yüksek ateş, operasyon bölgesinden sarı-kahverengi iltihap akması enfeksiyon belirtisi olabilir.
  • Uzun dönemde ise implant uygulanan bölgedeki diş etinde şişlik, sivilce gibi fistül ağzı oluşması gibi semptomlar enfeksiyon habercisi olabilir.

İmplant sonrası enfeksiyon nedenleri?

İmplant iltihaplanmasının aslında iki nedeni vardır. Ya hekim kaynaklı iltihaplanma ya da hasta kaynaklı iltihaplanma. İmplantların yüzde doksanı hekim kaynaklı iltihaplanmalardan kaynaklanmaktadır.

Hekim kaynaklı iltihaplanma nedenleri?

• Uygun ve yeterli yapılamayan cerrahilerde öne çıkmaktadır.
  • İmplantın yanlış açılandırılması başka bir dişin köküne doğru gitmesi.
  • Kemiğin herhangi bir yerinden istenmeyen bir bölgesinden çıkarılması.
  • Sinüsün delinmesi.
  • implantın yeterince kemik içerisine gömülememesi.
  • Temiz bir ortamda çalışılmaması
  • implantın istenilen tok değerleriyle çalışamaması.
  • Çok ya da  yüksek tok değerleriyle kemikte vasküler yapısının bozulması.

Bunların hepsi hekim kaynaklıdır. İmplantın iltihaplanma nedenlerinin başında yer alır. Yani iyi bir cerrahi uygun bir cerrahide implant iltihaplanmasının yüzde doksanın önüne geçebiliyoruz.

Hasta kaynaklı iltihaplanma nedenleri?

• İmplantın hasta kaynaklı iltihaplanmasının en büyük sebebi implant cerrahi sonrası ilaçlarının kullanılmaması.
  • Ağız hijyenine dikkat edilmemesi.
  • Düzenli fırça yapılmaması.
  • O bölgelerde diş  ipi kullanılması gerekiyorsa bunun yapılmaması.
  • İmplantın iltihaplanmasının çok küçük nedenlerinden bir tanesi de implantın kendisinden kaynaklıdır yüzde bir , iki buda sağlıklı koşullarda elde edilemeyen implantların yüzeyinde oluşan organik kirliliktir.

Genel olarak bunlardır.  Ağız hijyenine dikkat eden , bizim önerilerimize,  isteklerimize ve tavsiyelerimizi dikkatlice dinleyip yerine getiren hastalar için söz konusu değildir.

İmplant iltihaplanmasından sonra tedavi?

Eğer bu durum erken fark edilirse hasta implantını kaybetmeden tedavi edilebilir. Enfeksiyon oluşan bölgede hekimlerin cerrahi teknik ve aletleriyle implant çevresinde oluşan iltihaplanmayı temizleyip gerekli ilaç tedavisi ile oluşan sorunu ortadan kaldırmak mümkündür. Temizlenip iyileşen bölgeye zaman zaman hekim kontrolüne gitmeniz sağlığınız için ve olası iltihaplanmaya karşı daha erken müdahale edilmesine fayda sağlayacaktır.